9 lipca 2013

Pod nogami... cz. 22

W niedzielę ruszyła Kolej Nadzalewowa - kiedyś regularna linia łącząca Elbląg z Braniewem, obecnie letnia atrakcja turystyczna, kursująca w wakacyjne niedziele do Fromborka. Obecnie można wsiąść do niej na dworcu głównym, lecz do początku lat 80. sprawa nie była taka prosta. W Elblągu były trzy odrębne linie kolejowe: Kolej Wschodnia - trasa Elbląg - Braniewo (przez Bogaczewo) i dalej do Królewca, Kolej Nadzalewowa - mająca swój początek na dworcu Elbląg-Miasto (obecnie budynek mieszkalny przy Skwerze Ofiar Sprawy Elbląskiej) oraz Kolej Łącznikowa, której trasa przebiegała przez środek miasta.
Idąc ulicą Pestalozziego można natknąć się na fragment torów. Jest to pozostałość po bocznicy kolejowej prowadzącej do fabryki wyrobów blaszanych i emaliowanych Alfreda Neufeldta, założonej w 1869 a 20 lat później przekształconej w spółkę akcyjną. 
Fragment bocznicy kolejowej
 

Brak komentarzy:

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...